نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5924
-
الف
+

اختصاصی آی فیلم2؛ یادی از بازیگران فراموش‌ شده سینما و تلویزیون ایران + تصاویر

در این گزارش یادی کرده ایم از بازیگرانی که زمانی در اوج فعالیت هنری و بازیگری بوده‌اند اما سال‌هاست که دیگر در قاب شیشه ای تلویزیون دیده نمی شوند.

به گزارش آی فیلم2،  گاه بازیگران با نقش های خود آنچنان تاثیر ماندگاری بر جای می‌گذارند که دوری طولانی‌شان در قاب شیشه‌ای تلویزیون دلتنگمان می کند؛ بازیگرانی که بخشی از بهترین خاطرات کودکی و نوجوانی و جوانی‌مان را مدیون نقش‌آفرینی‌های باورپذیرشان هستیم.

در این گزارش قصد داریم یادی کنیم از چهره‌های محبوب سینما و تلویزیون ایران مدت‌هاست خبری از آن ها نیست.

فردوس کاویانی

1. فردوس کاویانی

خیلی‌ها او را با بازی ماندگارش در سریال «همسران» به خاطر دارند.

این بازیگر کهنه کار ایرانی که دانش آموخته رشته بازیگری و کارگردانی تیاتر می باشد از سال ۱۳۴۰ خورشیدی فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

 از معروف‌ترین آثار فردوس کاویانی، می‌توان به فلم‌های «شهرقصه»، «اجاره‌نشین‌ها»، «بانو»، «میکس»، «سگ‌کشی» و مجموعه محبوب «آژانس دوستی» اشاره کرد.

آخرین فلمی که با حضور او ساخته شده، «ساکن خانه چوبی» محصول سال 1391 است و سال‌هاست خبری از بازی و لحنِ شیرینش بر پرده سینما و صفحه تلویزیون نیست.

آقای کاویانی که حدود 40 سال از سابقه بازیگری اش در سینما، تیاتر و تلویزیون می گذرد ، اکنون با بیماری «پارکینسون» دست و پنجه نرم می کند و خانه نشین شده است.

گفتنی است سریال‌های خاطره‌انگیز «آژانس دوستی» و «همسران» با نقش آفرینی آقای کاویانی از شبکه جهانی آی فیلم2 نشر شد.

2. فریماه فرجامی

مخاطبان سینمای ایران، اولین بار بازی و چهره او را در فلم «تیغ و ابریشم» ساخته «مسعود کیمیایی» دیدند و پسندیدند.

بانو «فریماه فرجامی» در ۱۸ ثور / اردیبهشت سال ۱۳۳۱ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ شده از دانشکده دراماتیک تهران است.

دیری نگذشت که «فریماه فرجامی» به ستاره سینمای ایران تبدیل شد.

جذابیت بانو فرجامی و توان بازیگری اش که ناشی از تجربه تیاتری این هنرپیشه ایرانی بود،بسیار زود وی را محبوب مخاطبان فارسی زبان کرد. او در هر فلمی و هر نقشی که بازی کرد،به خوبی از عهده آن بر آمد و نظرها را به خود جلب کرد.

نقش آفرینی وی در فلم کمیدی اجتماعی «اجاره نشین ها» ساخته «داریوش مهرجویی» که از فلم های موفق این کارگردان و سینمای ایران است،از جمله آثاری بود که فرجامی در آن توانایی خویش را نشان داد.

فریماه فرجامی در هر فیلمی که نقش آفرینی کرد، مورد توجه قرار گرفت.

بازی درخشان بانو فرجامی در سریال خاطره انگیز و فوق العاده «مادر» ساخته مرحوم «علی معلم» در کنار بازیگرانی چون مرحوم «رقیه چهره آزاد»، «اکبر عبدی»، «امین تارخ»، «محمد علی کشاورز» و «جمشید هاشم پور» هیچ وقت از خاطر مخاطبان این اثر فاخر سینمای ایران از بین نمی رود. 

گفتنی است سریال‌های خاطره‌انگیز «پهلوانان نمی میرند» و «ولایت عشق» با نقش آفرینی بانو فرجامی از شبکه جهانی آی فیلم2 نشر شد.

ژاله علو

3. ژاله علو؛ هفتاد سال بازیگری در ایران

ژاله علو یکی از بازیگران و گویندگان کهنه کار تلویزیون و سینمای ایران می باشد که سابقه فعالیت او در سینما به بیش از ۷۰ سال می‌رسد.

بانو علو زاده یک حمل ۱۳۰۶ در تهران بوده که در سال ۱۳۸۹ به عنوان هنرمند برگزیده هشتمین همایش چهره‌های ماندگار کشور نیز از او تقدیر به عمل آمد.

وی در آثاری همچون فلم «مهمان مامان» اثر داریوش مهرجویی، «داش آکل» اثر مسعود کیمیایی و فلم «آدم برفی» اثر داوود میرباقری و سریال‌ «روزی روزگاری» اثر امرالله احمدجو به ایفای نقش پرداخته است.

آخر حضور بانو علو در تلویزیون به سریال «مختار نامه» اثر «داوود میرباقری» مربوط بوده که در سال 1389تولید شده است.

«شیخ بهایی»، «روزی روزگاری»، «تفنگ سرپر» ازجمله سریال هایی می باشد که با نقش آفرینی این بازیگر کهنه کار تلویزیون از شبکه آی فیلم2 نشر شده است.

مرجان محتشم

4. مرجان محتشم

مرجان محتشم» زاده ۱۳ حوت(اسفند) ۱۳۴۸ هجری خورشیدی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است که به دلیل ایفای نقش «شهربانو» در سریال «پس از باران» به شهرت رسید.

«محتشم» برای اولین بار و به‌طور حرفوی سال ۱۳۷۶ با سریال «بهشت گمشده» به کارگردانی «کامران قدکچیان» وارد عرصه هنر شد و دومین تجربه تلویزیونی‌ وی حضور در سریال «حقیقت آیینه» به کارگردانی «اسماعیل میهن‌دوست» بود.

بانو محتشم بعدها در چند سریال و فلم سینمایی دیگر هم بازی کرد که «ریحانه» و «پرواز در حباب»  مهم‌ترین آنها بودند.

وی در گفت و گو با رسانه ها دلیل حضور کمرنگ خود در قاب تلویزیون را گزیده کاری خود دانسته و اتفاقات تلخی که در زندگی وی به وقوع پیوسته بود اعلام کرد.

غم از دست دادن پدر در روزهای پایانی سال ۱۳۹۱ تاثیری منفی بر بانو محتشم گذاشت و او را تا حدودی از صحنه هنر دور نگه داشت.

اما این پایان ماجرا نبود و غم از دست دادن برادر این تلخی را دوچندان کرد. شرایط سخت تر و سخت تر شد؛ بیماری جانکاه مادر و در نهایت فوت، محتشم را بیش از همیشه پریشان خاطر کرد.

با وجود غیبت طولانی مدت این هنرپیشه ایرانی، وی هیچگاه صحبتی از خداحافظی از بازیگری نکرده است! دور از باور نیست که دوباره این هنرپیشه با استعداد را در قاب تلوزیون و سینما ببینیم.

خبری که وقوع آن بسیاری از اهالی رسانه و دوستداران این بازیگر مردمی را به وجد خواهد آورد. حال باید نشست و دید که محتشم چه موقع به کناره‌گیری طولانی مدتش در سینما و تلوزیون خاتمه خواهد داد.

بیشتر بخوانید :

دانلود سریال «آژانس دوستی» 

دانلود سریال «همسران» 

دانلود سریال «پس از باران»

دانلود سریال «شیخ بهایی»

دانلود سریال تفنگ سرپر

دانلود سریال روزی روزگاری

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین